Onze projecten

We zijn blij dat we met van Gompel al vele mooie projecten hebben mogen voltooien. Van opdrachtgevers van Rijkswaterstaat tot VDL, ons team stond zijn mannetje in projecten die het uiterste vroegen op meerdere vlakken. Denk hierbij aan uitdagende locaties, krappe deadlines en intensieve, langdurige klussen. Ons doel was altijd hetzelfde: goede kwaliteit afleveren binnen de afgesproken planning voor een tevreden klant.

Neem hieronder in iedere categorie een kijkje naar enkele mooie projecten die we met van Gompel hebben voltooid.

 
Retexen%2BSMA%2BFlight%2BForum%2B2016%2Bunimog.jpg

Opruwen

 

Diverse N-wegen – Retexen

Op diverse provinciale wegen hebben we asfalt (SMA) opgeruwd d.m.v. retexen.

Hierbij wordt er micro- en macrotextuur gecreëerd om zo de stroefheid optimaal te verbeteren, zonder schade toe te brengen aan de deklaag. Uitvoering met onze unieke unimog en 5 koppen, welke tussen de belijning inwerkt op volledige breedte van de weg.

Zo hebben we ruim 9.200 m1 bewerkt verspreid over 3 dagen en
1 nacht op 9 verschillende locaties binnen dezelfde provincie, rekening houdend met de werkbare uren en verkeersdrukte.

Werkzaamheden werden in een dynamische afzetting uitgevoerd en een wegdekreiniger reinigde hier direct achter ons aan, zodat de weg direct weer veilig te berijden was door de weggebruikers.


Busbaan - Retexen combinatiedeklaag

Op een busbaan hebben we een nieuw aangebrachte combinatiedeklaag opgeruwd d.m.v. Retexen met unimog en 5 koppen. Voordelen van Retexen (t.o.v. stralen) waren in dit geval:

  • De deklaag hoeft niet volledig uitgehard te zijn en kon 24 uur na aanbrengen al bewerkt worden

  • Retexen kan onder alle weersomstandigheden

  • Retexen van een combinatiedeklaag met unimog gaat met circa 285 m1 per uur en gaat dynamisch, zodat ook andere partij snel weer het werkvak in konden

Op deze manier kon  de planning gehandhaafd blijven, ook in de herfstmaanden met onvoorspelbaar weer! Ook is textuur en daarmee ook de stroefheid optimaal verbeterd, voor een langere termijn.


Rtondes N-wegen - intensief retexen

Op diverse betonnen rotondes waarvan de stroefheid niet meer voldeed aan de gestelde eis hebben we de methode ‘intensief retexen’ toegepast. Hier mochten we tussen belijning in werken en over de figuratie heen omdat deze werd opgefrist.

Een wegdekreiniger reinigt hier wederom na. Door middel van een stroefheidsmeting is aangetoond dat de deklagen weer aan de gestelde eisen voldeden.


Diverse privé terreinen - Retexen opritten en tuinpaden

De methode retexen wordt niet alleen ingezet om de stroefheid te verbeteren maar soms ook om een bepaalde uitstraling te creëren! Bij deze projecten hebben we enkelkopsmachines ingezet om de grindpave te bewerken.


Provinciale weg - Opruwen geluidsreducerende deklaag

Deze geluidsreducerende deklaag hebben we opgeruwd door middel van diamantbewerking, ook wel schuren of planeren genoemd.

De microtextuur is verbeterd en met een stroefheidsmeting is daarna aangetoond dat de deklaag weer aan de gestelde eis voldeed.

Om de opdrachtgever te ontzorgen hebben wij de verkeersmaatregelen en wegdekreiniger verzorgd.

We konden werken in een dynamische afzetting waardoor de weggebruikers zo min mogelijk hinder ervaarden.


Rijksweg in Nederland – Opruwen d.m.v. diamantbewerking

Onlangs hebben we ruim 30.000 m2 ZOAB opgeruwd in één nacht. Snelle, flexibele inzet was bij dit project van groot belang. Zo hebben we eventuele overlast voor het verkeer zoveel mogelijk beperkt.


Fietspad binnenstedelijk - Vetgeslagen SMA retexen

Vette plekken of vetgeslagen asfalt betreft een overvulling van bitumen. Dit kan zorgen voor ongelukken omdat de stroefheid niet voldoet.

De oplossing zit hem vaak in de methode ‘retexen’. In dit geval hebben we gewerkt met enkelkopsmachines. Op grote schaal kan de unimog en 5 koppen ingezet worden.

Wel bestaat er een hele kleine kans (circa 1 : 10) dat bitumen met hoge temperaturen weer op komen drijven.

Rotonde - Retexen rode SMA

Op een rotonde waar de rode SMA-deklaag niet voldoende stroef bleek, hebben we gekozen voor de techniek retexen. Dit omdat de deklaag erg verdicht was en er veel textuur moest worden aangebracht om de stroefheid te verbeteren. Hier hebben we de opdrachtgever ontzorgd door ook de verkeersmaatregelen en de wegdekreiniger te verzorgen. 570 m2 werd opgeruwd in 2 ¾ uur, dus de verkeershinder was van korte duur.

 

Schuren

 
 
vlakschuren kasseien Maastricht.jpg

Centrum Maastricht - Vlakschuren kasseien

In het centrum van Maastricht hebben we kasseien van Zweeds graniet afgevlakt t.b.v. het fietscomfort. Onze unieke techniek onderscheidt zich in snelheid en vlakheid. De methode beschadigt kasseien, klinkers en bestrating niet en de stenen behouden hun uitstraling. Ruim 3.100 m2 hebben we in 11 dagen bewerkt. Alles binnen de gewenste doorlooptijd en fasering van de opdrachtgever.


Bedrijventerrein Bergeijk – Vlakschuren klinkers

Op dit terrein hebben we 500 m2  klinkers vlak gemaakt t.b.v. het comfort voor transportmaterieel. Bijkomend voordeel is dat er, naast het verhoogde comfort, ook minder onderhoud nodig is aan transportmaterieel.

schuren+klinkers+bedrijventerrein.jpg

Diverse locaties in Nederland – Schelpenasfalt schuren

Door heel Nederland hebben wij op diverse locaties de bitumenhuid verwijderd zodat schelpen in het asfalt naar boven kwamen.

Wij kiezen voor de techniek schuren om de hechtbruggen van de bitumen in tact te laten, zodat aan het nieuwe asfalt geen schade toegebracht wordt.

Hellingen, smalle paden… het is voor ons geen uitdaging meer. Wij hebben voor elke locatie een passende oplossing.


Loods te Zuid-Holland – Schuren betonvloer in 4 stappen (polijsten)

Deze betonvloer van in totaal bijna 11.000 m2 hebben we bewerkt door te schuren in vier stappen (inclusief impregneren) zodat de vloer stofvrij, antistatisch, hygiënisch en makkelijk reinigbaar is. Tevens ontstaat er zo verhoogd rijcomfort voor bijv. heftrucks en is er minder onderhoud nodig aan transportmaterieel doordat de vloer vlakker is. Inzet was hier: unimog en enkelkopsmachines.


Magazijnvloer – Schuren oneffenheden

In dit magazijn hebben we op aanwijzing diverse oneffenheden verwijderd. Dit o.a. ten behoeve van comfort voor heftrucks. Het schuren gebeurt stofarm; het stof wordt direct afgezogen. Belangrijk is dat er zo min mogelijk overlast is en daarom worden deze werkzaamheden vaak in het weekend uitgevoerd.


Loods in Amsterdam - Schuren combinatiedeklaag

In twee loodsen in Amsterdam hebben wij in totaal
9.100 m2 combinatiedeklaag vlak geschuurd. Dit deden wij in twee fasen. De doorlooptijd betrof twee en een halve dag per fase.

We hebben hierbij de Unimog met vijf koppen en een enkelkopsmachine ingezet. Het doel is bereikt: een stofvrije, makkelijker te reinigen ondergrond waarmee tevens meer rijcomfort is ontstaan voor transportmaterieel.

Een wegdekreiniger werkte direct achter ons aan.


Diverse Atletiekbanen in Nederland – schuren rillen en oneffenheden

Door middel van schuren met diamant worden de oneffenheden of rillen in het asfalt verwijderd, zodat er een vlakke ondergrond ontstaat voor het aanbrengen van de kunststofdeklaag.

Vrijgekomen materialen worden door ons opgezogen. Vaak worden werkzaamheden nog gecombineerd met andere werkzaamheden zoals bijvoorbeeld het mechanisch borstelen van de banden.


Diverse wegen, paden en parken door heel Nederland – Schuren t.b.v. witte steenslag / reflecterende steenslag

Middels schuren met toevoeging van water verwijderen wij de bitumenhuid om bijzondere grondstoffen in het asfalt zichtbaar te maken.

Dit doen wij zonder schade toe te brengen aan de hechtbruggen van de bitumen!

Grote oppervlakken kunnen we met de unimog en 5 koppen bewerken. Kleine oppervlakken en precisiewerk worden bewerkt door de enkelkopsmachine.


 

Stralen

 
 

Harlingen - Stralen betonnen deklaag

In Harlingen werden voormalige kassen omgebouwd tot parkeerplaatsen. De betonnen deklaag diende gestraald te worden ter verbetering van de stroefheid. Dit betrof een oppervlakte van ruim 19.000 m2. Met behulp van twee ploegen hadden we een capaciteit van circa 1.000 m2 per uur.

Beeld: Joachim de Ruijter


Toegangspoorten Maasvlakte – Stralen combinatiedeklaag

Hier hebben we een combinatiedeklaag gestraald om de stroefheid te verbeteren doormiddel van machinaal stofarm stralen.


Bedrijfspand Ridderkerk - stralen

Deze betonvloer is eerst bewerkt d.m.v. frezen om resten van een cementdekvloer te verwijderen. Daarna is het gehele oppervlak nagestraald om zo optimale hechting te creëren voor een nieuwe overlaging.


Brugdek - Amsterdam

Op deze mooie locatie hebben we de reeds geschraapte, stalen ondergrond van een brugdek mogen stralen conform de norm SA 2,5 zodat deze gereed was voor het aanbrengen van een slijtlaag. De capaciteit was ongeveer 500 m2 per dag, inclusief het randwerk.

168603d5-3b63-43bd-b198-b41e658737c5.jpg
1aa5e54a-caaa-466e-bdb1-afc884b1dbb7.jpg

Binnenstad Dordrecht - Stralen natuurstenen banden

Voor Gemeente Dordrecht hebben we natuursteenbanden die te glad waren geworden opgeruwd door middel van stralen. De stroefheid is hierna direct gemeten door GRiP Road Inspection en bleek weer keurig in orde. Met name voor voetgangers is het hiermee weer een stuk veiliger.


Nieuw bedrijfspand - Stralen betonvloer

In een groot pand hebben we de nieuwe betonvloeren intensief gestraald t.b.v. hechting voor een nieuwe overlaging.

Ruim 15.750 m2 diende hier in 3 fasen bewerkt te worden.


Stralen laadkuil

Hier hebben we de beton gelegen op een laadkuil intensief (zwaar) en plaatselijk zeer intensief gestraald. t.b.v. aanhechting nieuwe overlaging.

 

Frezen

 
 

Gemeentelijke weg Limburg – Slijtlaag verwijderen op asfalt

Door middel van frezen met een fijne rol werd de slijtlaag verwijderd.

Er ontstond zo een vlak resultaat waarna de opdrachtgever een nieuwe slijtlaag kon aanbrengen.


Diverse fiets- en voetpaden door heel Nederland – Wortelopdruk verwijderen

Onze techniek om razendsnel wortelopdruk te verwijderen wordt veelvuldig toegepast door heel Nederland. Met inzet van een veegwagen kunnen we snelheid maken en tot wel 150 stuks per dag verwijderen in bitumineuze deklagen! Desgewenst worden de openingen opgevuld en afgestrooid met een split. Ook de verkeersmaatregelen kunnen wij voor u verzorgen.


Laad- en loskuil te Limburg
Frezen en nastralen

Bij dit project hebben we de betonvloer gefreesd op 3 cm diepte, de vrijgekomen materialen opgeveegd + afgevoerd en het randwerk verzorgd. Het gehele oppervlak is vervolgens nagestraald voor een optimale hechting.


Voetpaden Duitsland – Frezen beton

Voor een uitdaging deinzen wij niet terug. In een Duits dorpje hebben wij asfalt bewerkt op 4 cm diepte. Paden hadden variërende breedtes.

Randen werden zowel handmatig gehakt als met de Bobcat en sloophamer.

Precisie was hier vereist!


Fietspaden Provinciale wegen – Betonplaten vlakfrezen

Op diverse fietspaden naast provinciale wegen in Limburg en Noord - Brabant  hebben we opdrukken in beton vlak gefreesd. Wij bewerken gemiddeld 45 locaties (opdrukken) per dag met deze techniek, afhankelijk van de hoogte van de opdrukkingen.

Door de snelheid is er minder overlast voor de fietsers. Verkeersregelaars worden ingezet om de veiligheid te waarborgen.


Hendrik Ido Ambacht - Houten brugdek frezen

In Hendrik Ido Ambacht hebben we een resten van een slijtlaag verwijderd middels elektrisch frezen.

Hierna hebben we de ondergrond lichtjes nageschuurd zodat er een vlak resultaat ontstond. Het is belangrijk om hierbij het hout zo min mogelijk te beschadigen.

Onze opdrachtgever heeft vervolgens een nieuw systeem aangebracht welke houtschimmel voorkomt. Het resultaat mag er zijn!


Afvlakken betonbanden d.m.v. frezen – Gemeentelijke weg in het buitengebied

De betonnen banden zorgen voor geluidsoverlast bij omwonenden. De vraag van de klant was of wij de banden konden bewerken zodat er geluidsreductie zou optreden.

Wij hebben vervolgens de banden van 40 cm breed afgevlakt d.m.v. frezen met een fijne rol. Randwerk werd handmatig gedaan en de materialen werden door ons opgeveegd met bobcat en veegbak.

Dit alles onder deskundige begeleiding van verkeersregelaars zodat er veilig gewerkt kon worden.
300 m1 werd bewerkt in circa twee uur tijd.


Strippen

 
Strippen vloer groothandel rotterdam

Groothandel te Rotterdam

Hier hebben we een gietvloer verwijderd d.m.v. strippen. Het oppervlak is daarna nog nagestraald voor een goede hechting ten behoeve van het aanbrengen van een nieuw vloersysteem.


Chocoladefabriek

Ook in uitzonderlijke gevallen kan het machinaal strippen een uitkomst bieden! In dit geval was een machine kapot gegaan waardoor er een flinke hoeveelheid chocolade op de vloer terecht was gekomen.


Showroom Almere – Steken Bobcat

In een autoshowroom hebben wij een siergrindvloer verwijderd middels steken met bobcat en steekmes. De ride-on-stripper heeft minder kracht en daarom werkten onze specialisten hier met wat krachtiger materieel.

Randwerk wordt handmatig verricht. De ondergrond is daarna geveegd en geschuurd zodat onze opdrachtgever een nieuw systeem kon aanbrengen.